madebymentoz.blogg.se

Mössan borta!

Tack och lov att julen är över för i år. Den blir allt som oftast rörig och stressig för de flesta inblandade, men denna gången gick det faktiskt rätt smärtfritt till. Det var riktigt trevligt! 
I julstöket så har min mössa försvunnit. En vit ribbstickad sak som jag verkligen gillar. Har den på mig ca 70% av tiden (kommer säkert bli flintskallig) så det är så underhållande när jag för en gångs skull inte har den på mig. Man får alltid någon kommentar på jobbet: "Har du klippt dig!?" eller "Har du färgat håret?". Det är såklart för att jag nästan alltid har mössan på mig så folk lägger inte märke till hur man ser ut i barret.
Så.. varför inte göra en ny!? Så alla kan få fortsätta tro att jag har klippt mig eller färgat håret en sisådär 3-4 ggr /mån?
Sagt och gjort. Halva mössan klar. En ribb-virkad vit mössa i Freja-garn, såklart. Den ser riktigt gosig ut. Kan bli bra!
Har ju dessutom skaffat mig sådana fina namnband. Så den första lappen hamnar på mössan. Lär dessvärre återkomma med bild på spektaklet.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: